Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

Szlakiem słynnych przodków

Relacja z wyjazdu edukacyjnego członków brzeskiego miejskiego oddziału PMS pt. „Szlakiem słynnych przodków”

Wyjazd odbył się w dniu 15 maja 2021. Rozpoczął się o godz. 10:00 zgodnie z zaplanowanym programem wycieczki: Brześć – Iwacewicze – Mereczowszczyzna – Kosowo – Krupczyce – Siechnowicze – Brześć. W wyjeździe edukacyjnym wzięli udział lekarze, nauczyciele, członkowie zarządu brzeskiego miejskiego oddziału PMS.

W Mereczowszczyźnie zwiedziliśmy muzeum T. Kościuszki oraz Pałac Pusłowskich. Chciałoby się odznaczyć wspaniałą pracę przewodników, pracujących w muzeum. Następnym krokiem było zwiedzenie kościoła w Kosowie, gdzie w 1746 roku został ochrzczony Tadeusz Kościuszko. Dalej udaliśmy się do Krupczyc, gdzie znajduje się kapliczka, postawiona ku czci ofiar walki generała Sierakowskiego z armią Suworowa. Kaplica znajduje się w dobrym stanie w porównaniu do lat ubiegłych. Ostatnim punktem wycieczki były Siechnowicze.

Wszędzie, gdzie byliśmy, mieliśmy wrażenie, że czuwał nad nami duch Kościuszki. Pani Maria Sulima opowiedziała dużo ciekawych epizodów związanych z życiem i walką o wolność naszego Wielkiego Przodka, które miały miejsce podczas międzynarodowej konferencji 2004r., zorganizowanej ku czci T. Kościuszki naszym stowarzyszeniem. W konferencji wzięło udział ponad 300 osób z całego świata, dyplomaci, naukowcy.

Wróciliśmy do Brześcia około godz. 21:00 pełni wrażeń, dumni z czynów i działalności naszego słynnego Przodka.

Zachęcamy wszystkich do poznania historii swojego regionu poprzez organizację wyjazdów edukacyjnych do miejsc, ściśle związanych       z życiem i twórczością naszych znakomitych Rodaków.