Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

«Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie»

Stanisław Jachowicz

Nowy rok szkolny uczniowie Polskiej Szkoły Społecznej im. R. Kapuścińskiego, słuchacze UTW oraz członkowie Polskiej Macierzy Szkolnej w Pińsku rozpoczęli od poznania historii, kultury i odkrycia nieznanych i atrakcyjnych zakątków Białorusi.

W dniu 12 września wyruszyliśmy najpierw do Hruszówki, gdzie znajduje się siedziba wielkiego polskiego patrioty Tadeusza Rejtana, uczestnika konfederacji barskiej, posła na Sejm Rozbiorowy w 1773r.Tu wysłuchaliśmy opowieści o życiu, działalności społecznej i tragicznym zakończeniu jego życia.

Kolejnym punktem była wieś Rubieżewicze. Wieś szczyci się swoją historią, o czym z dumą opowiadają mieszkańcy wsi. Zwiedziliśmy znajdujący się tu największy zabytek – piękny kościół p.w. Św. Józefa. Byliśmy bardzo zachwyceni opowieścią o powstaniu kościoła w Rubieżewiczach, który został wybudowany w 1906-1910. Rubieżowicze słyną również z jedynej na Białorusi fito apteki i jej kierownika Anatola Grigoriewa. Można tu nabyć zioła lub ich zestawy na rozmaite dolegliwości.

Podróż po fascynującym świecie przeszłości – tak można określić nasz pobyt w Parku – Muzeum Interaktywnej Historii „Sula”, w którym straciliśmy poczucie czasu realnego. Wzorowa organizacja obiektu wprowadziła nas w nastrój dawnych lat. Wspaniała gra na dudzie, (starożytny instrument dęty) tańce szlacheckie, pływanie na drakkarze- łodzi wikingów, mielenie mąki, zwiedzanie muzeum Łęskich, przepowiednie i wiele innych atrakcji. Nie sposób opowiedzieć o wszystkim. Najlepiej pojechać i zobaczyć wszystko na własne oczy. Zachęcam do odwiedzania i przeżycia pięknych chwil w Parku-Muzeum Interaktywnej Historii „Sula”.

Nasza podróż nie byłaby możliwa bez wsparcia ze strony Konsulatu Generalnego RP w Brześciu, za co jesteśmy bezmiernie wdzięczni i dzięki czemu odbyliśmy wspaniały wyjazd edukacyjny.