Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

Nowy rok szkolny w Pińsku

«Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie»

Stanisław Jachowicz

Nowy rok szkolny uczniowie Polskiej Szkoły Społecznej im. R. Kapuścińskiego, słuchacze UTW oraz członkowie Polskiej Macierzy Szkolnej w Pińsku rozpoczęli od poznania historii, kultury i odkrycia nieznanych i atrakcyjnych zakątków Białorusi.

W dniu 12 września wyruszyliśmy najpierw do Hruszówki, gdzie znajduje się siedziba wielkiego polskiego patrioty Tadeusza Rejtana, uczestnika konfederacji barskiej, posła na Sejm Rozbiorowy w 1773r.Tu wysłuchaliśmy opowieści o życiu, działalności społecznej i tragicznym zakończeniu jego życia.

Kolejnym punktem była wieś Rubieżewicze. Wieś szczyci się swoją historią, o czym z dumą opowiadają mieszkańcy wsi. Zwiedziliśmy znajdujący się tu największy zabytek – piękny kościół p.w. Św. Józefa. Byliśmy bardzo zachwyceni opowieścią o powstaniu kościoła w Rubieżewiczach, który został wybudowany w 1906-1910. Rubieżowicze słyną również z jedynej na Białorusi fito apteki i jej kierownika Anatola Grigoriewa. Można tu nabyć zioła lub ich zestawy na rozmaite dolegliwości.

Podróż po fascynującym świecie przeszłości – tak można określić nasz pobyt w Parku – Muzeum Interaktywnej Historii „Sula”, w którym straciliśmy poczucie czasu realnego. Wzorowa organizacja obiektu wprowadziła nas w nastrój dawnych lat. Wspaniała gra na dudzie, (starożytny instrument dęty) tańce szlacheckie, pływanie na drakkarze- łodzi wikingów, mielenie mąki, zwiedzanie muzeum Łęskich, przepowiednie i wiele innych atrakcji. Nie sposób opowiedzieć o wszystkim. Najlepiej pojechać i zobaczyć wszystko na własne oczy. Zachęcam do odwiedzania i przeżycia pięknych chwil w Parku-Muzeum Interaktywnej Historii „Sula”.

Nasza podróż nie byłaby możliwa bez wsparcia ze strony Konsulatu Generalnego RP w Brześciu, za co jesteśmy bezmiernie wdzięczni i dzięki czemu odbyliśmy wspaniały wyjazd edukacyjny.