Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

Wyjazd wakacyjny Klubu Kobiet „Polka-Grodno”

Wyjazd do Gdańska, Gdyni i Sopotu został zorganizowany w dniach 27-30 sierpnia. Sprawami organizacyjnymi zajęła się firma z Polski „Jaćwik”, która zapewniła podczas wycieczki bardzo dobrą obsługę. Byłyśmy bardzo zadowolone z naszego pilota, który wykazał dużą wiedzę z historii Trójmiasta i Polski.

Po drodze do Gdańska zatrzymałyśmy się w Gietrzwałdzie w Sanktuarium Matki Bożej. W kościele została odprawiona msza Święta w intencji Konsulatu Rzeczpospolitej Polskiej w Grodnie i członkiń Klubu „Polka-Grodno”. Wieczorem witał nas Gdańsk. Po krótkim spacerze popłynęłyśmy statkiem na Westerplatte. W ciszy i zadumie słuchałyśmy opowieści pilota o czasach drugiej wojny światowej, o męstwie młodych żołnierzy, którzy ginęli w obronie ojczyzny. Pogoda podczas wycieczki statkiem dopisała, w świetle zachodzącego słońca pięknie prezentował się Gdańsk.

Następnego dnia wyszłyśmy na wycieczkę po starych uliczkach miasta. Piękne stare miasto z piękną historią, kolebka NSZZ „Solidarność”. Jak dobrze być w tym miejscu! Potem pojechałyśmy do Gdyni i Sopotu. W Gdyni byłyśmy w muzeum oceanograficznym. Nic podobnego żadna z pań wcześniej nie widziała. Tyle gatunków ryb, jak że piękny jest kolorowy świat głębin morskich.

Spacer po Molo Sopockim pozwolił zapomnieć o trudach pieszej wycieczki, odprężyć się, poczuć zapach morza, i posłuchać szum fal Bałtyku.

Rano żegnałyśmy Gdańsk. Przed nami był Malbork. Cztery godziny zwiedzania zamku przeleciały jak jedna chwila. Potęgi Zakonu Krzyżackiego nie da sie opisać, to trzeba zobaczyć. Ile pracy włożono obecnie w utrzymanie w tak dobrym stanie tego wspaniałego historycznego zabytku. Szczęśliwe, że możemy wszystko zobaczyć, podziwiałyśmy zamek. Ubogacone duchowo późno w nocy wracałyśmy do Grodna. Wdzięczne sponsorom przywitałyśmy nasze miasto.

Dziękujemy z całego serca Konsulatowi RP w Grodnie za możliwość zrealizowania tak wspaniałej wycieczki. Życzymy zdrowia i pamiętamy w modlitwie.