Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

WYCIECZKA MŁODZIEŻOWA NA MAZURY

WYCIECZKA  MŁODZIEŻOWA  NA  MAZURY W dniach  24-26  września  b.r.  na zaproszenie  Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom z Grodzieńszczyzny  z Białegostoku  grupa młodzieży – uczniów  pierwszego i  drugiego roku nauczania  Liceum Społecznego Polskiej Macierzy Szkolnej w liczbie 43 osób łącznie z opiekunami  Aliną Żylińską i Romualdem Wilczewskim  odbyła podróż  po  Mazurach na pograniczu z Litwą i obwodem kaliningradzkim Rosji.

Po przekroczeniu granicy pociągiem  w Kuźnicy Białostockiej  grupa była powitana  przez opiekuna wycieczki, po czym udała się przez Augustów i Suwałki do ośrodka wypoczynkowego Fundacji w Żytkiejmach na zakwaterowanie i nocleg. Po obiedzie opiekun grupy oprowadził wszystkich po okolicy Żytkiejm, a potem pomógł zorganizować na podwórku ośrodka ognisko ze smażeniem kiełbasek.

Nazajutrz grupa udała się na wycieczkę autokarową po terenach mazurskich podziwiając przepiękne krajobrazy. Zwiedziliśmy Reszel i Zamek Biskupów, potem pojechaliśmy do Świętej Lipki, gdzie spotkała nas przewodniczka z Kętrzyna  pani Krzysztofa. W Sanktuarium Matki Boskiej wysłuchaliśmy wspaniałego koncertu muzyki organowej. Po obiedzie wyruszyliśmy do Gierłoża, gdzie podczas II wojny światowej znajdował się „ Wilczy Szaniec” – główna kwatera Hitlera oraz jego sprzymierzeńców. Obejrzeliśmy ruiny kilkunastu bunkrów o grubości betonowych ścian i sufitów od pięciu do ośmiu metrów. Po czym wróciliśmy  na nocleg do ośrodka w Żytkiejmach, żeby nazajutrz  po śniadaniu wyruszyć w drogę powrotną do Grodna. W trakcie wycieczki dopisała nam wspaniała słoneczna pogoda.

Jesteśmy wdzięczni Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom z Grodzieńszczyzny  z Białegostoku za sponsorowanie tej wycieczki, o czym złożyliśmy organizatorom i gospodarzom w Żytkiejmach serdeczne podziękowania w momencie pożegnania i wyjazdu z Żytkiejm.