Header Ad

Nasze tematy

Najczęściej oglądane

Ach, Warzenko, Warzenko…

Ach, Warzenko, Warzenko... W dniach 06.06-19.06.2009r. 100 osobowa grupa dzieci z Grodna, Brzozówki, Smorgoni, Słonimia przebywała na odpoczynku w ośrodku „Caritas” w Warzenku, niedaleko Gdańska.

Był to czas odpoczynku, dłuższego spania, wędrówek, wyjazdów, nawiązywania nowych kontaktów. Ośrodek położony jest nad jeziorem, można było pooddychać świeżym powietrzem, podziwiać piękne krajobrazy. Niezapomnianym przeżyciem były wycieczki do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto, dworek Artura, z wieży Kościoła Mariackiego obejrzeliśmy panoramę miasta, a w kościele w Oliwie wysłuchaliśmy przepięknego koncertu muzyki organowej. A ile wrażeń dostarczyło zwiedzanie ZOO i skansenu kaszubskiego, sopockiego molo, Muzeum Hymnu Narodowego w Badominie! Ale największą atrakcją był wyjazd do Łeby. Chociaż szliśmy do Rabki ponad 5 km i byliśmy zmęczeni, widok wydm nas po prostu zaskoczył. Dzieci wciąż pytały, czy na pewno nie jesteśmy na Saharze, jak długo zwożono tu piasek, nie mogły uwierzyć, że to cud przyrody. Kolejnym przeżyciem było dotarcie przez wydmy do morza. Spotkało ono nas chłodno i surowo, ale cieszyliśmy się z tego, że mogliśmy zmoczyć nogi w morzu i zabrać ze sobą do domu trochę Bałtyku w butelce. Wracając brzegiem morza zbieraliśmy muszelki, kamyki, niektórym udało się nawet znaleźć bursztyn.

Ciekawym również było  życie w ośrodku. W ciągu dnia przygotowaliśmy się do spotkań wieczorowych: chrzest kolonijny, śluby, „Randka w ciemno”, wybory Miss i Mistera kolonii, konkurs skeczów, zawody sportowe i rozdanie „Warzentynek”(walentynek).

Ale nie tylko wesoło bawiliśmy się, mieliśmy również czas na spotkanie z Bogiem i Jego Matką. Dzień zaczynaliśmy od Apelu Maryjnego, w niedziele i w Boże Ciało uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. We środę, 17 czerwca, odwiedził nas Arcybiskup Metropolita Gdański Sławoj Leszek Głódz, który udzielił nam Bożego Błogosławieństwa. W spotkaniu uczestniczył również Marszałek Sejmu, prezes Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” Maciej Płażyński z Małżonką. Czas spotkania umilał Ludowy Zespół Kaszubski, a my mieliśmy okazję wykazać się talentami muzycznymi.

W imieniu dzieci, wychowawców – Ireny Trembowicz, Alicji Łopaszowej, Natalii Glebko i swoim własnym chcę serdecznie podziękować za wiele pozytywnych wrażeń oraz niezapomniane chwile spędzone w Warzenko p. Annie Olas, dyrektor ośrodka w Warzenku, p. Dorocie, dyrektor turnusu, naszemu opiekunowi księdzu Krzysztofowi Saganowi, wolontariuszom  – Kaji, Oli, Maćkowi, Darkowi, paniom z kuchni za pyszne posiłki, członkom Fundacji Przyjaciół Grodna i Wilna i wszystkim, którzy przyczynili się do naszego odpoczynku, relaksu, duchowego wzrastania, nawiązania ciekawych znajomości.

Autor: Maria Waluś, opiekunka.